Thursday, August 06, 2009

KERETA BARU

Dah lama aku plan nak beli 'kereta' utk cik kecik...
Tambah lagi lepas dia dah bleh jalan nih...
Lagipun aritu masa gi umah maksu, dia berebut 'kereta' dgn maklong arissa...
Tiap kali jalan2 kat area rumah kitorg, cik kecik mesti nak masuk dlm kawasan rumah sorang jiran kami sebab dia nampak 'kereta' tu...
Ada sekali tu, cik kecik nampak anak jiran tu bwk 'kereta' tu...
Berlari cik kecik nak gi naik 'kereta' tu...

Nampak dak kat belakang saya? Tu la 'kereta' baru saya...
Abah saya belikan...

Ha! cantik dak 'kereta' baru saya?
'Kereta' saya sama kaler dgn keta abah saya... biru...
Honk! Honk! Saya jalan dulu....

9 comments:

  1. Harus gak Gua kena carik keter kat hero2 Gua...

    Selamat memandu yer.......!!!

    ReplyDelete
  2. carik, jgn x carik...

    ReplyDelete
  3. suke dia dapat kete tecik yer...tomei2

    ReplyDelete
  4. suke ayra dpt kete baru..

    ReplyDelete
  5. amboi bezz ayra dpt kete bru bole tumpang?hehehe

    ReplyDelete
  6. nieda: excitednya kejap jer pastu dah x lyn sgt...

    eriey: suka sgt pada awalnya pastu dah kureng suka...bila ada org dtg dgn anak sebaya ayra, baru dia nak berebut...

    nana: buleh,aunty nana nak p mana? jom ayra bawak...tapi ayra xdak lesen, aunty nana berani ka??? hihihihi...

    ReplyDelete
  7. seronotnya ada kereta baru ~ hoho... najlaa ada basikal lembu ~ dia panggil basikal tu 'buu'.. ibu pon dia panggil 'bu'.. sungguh haru kan?!

    ReplyDelete
  8. hah!, sudah wan... kalau wan berdiri tepi lembu, agak2 dia panggil wan ke dia ejek lembu? hikhikhikhik lawak jer...

    ReplyDelete
  9. aiyra..aunti pinjam jap keta tu..nak ronda tmn hijrah.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails