Wednesday, August 19, 2009

AYRA DAH PANDAI!

Satu hari aku ingat nak ajar ayra pasal anggota badan...
Ye lah, sebab aku rasa senang dan mudah...

Memula, aku kata 'kaki'...
Ayra angkat sebelah kaki sambil mata dia tengok kat kaki....

Aku kata pulak 'tangan'...
Ayra angkat tangan...

Aku kata 'mata'...
Ayra pegang mata...

Aku kata 'rambut'...
Ayra pegang rambut....

Tapi bila aku kata telinga...
Dia tunjuk mata gak...
Agaknya blajar tak abis lagi kot...
Rupa2nya anak baby sitter ayra yang dok ajaq...
Anak baby sitter tu baru 5 tahun, dah sekolah tadika...

Aku plan nak ajar ayra sebut ibu dan abah pulak...
Sebelum nih 'ibu' langsung ayra x buleh sebut...
Bila aku kata 'aaaa' dgn harapan ayra akan kata 'bah'.... so jadi la abah...
Tapi yang disebutnya 'aaaauuuuu'...
Semalam, bila aku sebut 'iiii'... ayra sambung 'bu'...
Bila aku sebut 'aaaa'.... ayra sambung 'bah'...
Happy gila bila dengaq ayra dah buleh sebut ibu dan abah walaupun tak btol sgt...
Lagi satu, program feveret dia, tom-tom bak..... ayra sebut 'bak-bak'...
Clever girl la sayang ibu nih....

***sila abaikan gambar hiasan yg tak clear itu, hasil tangkapan dari kamerafon antik en.abu

11 comments:

  1. pandai ayra...

    rajin ajar ayra ye..
    mesti lagi pandai mcm2 nanti..
    hiihi...

    mmg sronokkan bila anak dah pandai
    panggil kita...

    ReplyDelete
  2. wah..dah pandai tunjuk anggota badan yer...sukenyer...

    kiss utk ayra yg cute nih!!! muahh muahh

    ReplyDelete
  3. Anonymous10:14 AM

    hehe..sama la mcm damia...

    ReplyDelete
  4. geram la ngan ayra nih! aunty rasa nak gigit! ngapp!! comel ja dia sengih tu... eeee geram2!!

    ReplyDelete
  5. MuMMy2Haqq: time good, sgt2 good...time nangis pun sakan jugak, huhuhu....

    iena: yer iena, mmg akak tunggu saat2 nih...

    min:ibu ayra yg suker lebih... tengkiu aunty min...

    ReplyDelete
  6. Nana: kita yg excited lebih dari diorg... kan nana kan?

    mona: ayra---->ratu sengih... tu x tgk lagi kalau kita nak tgkp gambaq dia...siap lentok2 kepala bagai...

    ReplyDelete
  7. seronok tgk perkembangan anak kan...

    ReplyDelete
  8. fiza: iyer...diorg la racun, diorg la penawar...

    ReplyDelete
  9. pandaiiii! najlaa 1 thn setengah bru pndai sebut ibu ~

    ReplyDelete
  10. wan, tu pun ibu dia kena intro dulu
    harapkan dia, abah je la...ibu x buleh sebut sendiri lagi...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails