Wednesday, July 29, 2009

KERANA GERAM

Kerana geram tak sempat abiskan posa semalam, arini aku masak utk hidangan tengahari dan seterusnya sampai mkn malam...
Dah lama tak makan nasi lemak buatan sendiri...
So, pagi nih aku telah melewatkan diri aku ke Kluster semata-mata utk memasak...

Menunya adalah:
Nasi lemak
Sardin
Sambal tumis
Ikan bilis goreng
Telur goreng
Kacang goreng
Timun

Pencuci mulut: Kek Coklat Kukus+ topping... (kalau ada yg tanya, x jemu2 buat kek coklat nih... jwpnnya mmg x jemu, sebab tu aku buat lagi... dan aku akan buat lagi sampai dah jemu...)

Yummy!!!!!! Puas hati aku....

***Kek tu dikukus semlm, pagi nih buat topping jer... Sepotong dah dimkn oleh tukang masak sebagai sarapan pagi... bersama dgn nescafe ais...

22 comments:

  1. salam,
    kek kukus coklat tu mmg nampak marvellous..

    ReplyDelete
  2. uihhh sedap tu kek tu...mintak sikit boleh

    p/s::saya suka makan kek coklat :)

    ReplyDelete
  3. nieda: yezza, sgt maveles... cubalah...

    dila: sedap sgt, nak byk pun buleh tapi kena dtg kangaq dulu... saya jugak hantu kek coklat...sebab tu x jemu2 buat...

    ReplyDelete
  4. aduhhh...
    meleleh liur tgk makanan tuh..tergugut nafsu puasa iena..huhu..mana nak cari ye n.lemak sdp nih...hihi...

    ReplyDelete
  5. isk..sib baik dh terbukak posa..
    so baru leh jengah2 blog hi hi hi

    ReplyDelete
  6. iena: hihihi, meh aa kangar, kalau nak mkn nasi lemak tu...

    tiara: nasib baik lagi kan...

    ReplyDelete
  7. salam ziarah...

    sedapnya nmpk kek ceklat tu...nk tanya, camne nk wat "toping" kek tu....sbb nmpk berkilat..

    ReplyDelete
  8. sila masuk mrs dj epoi...topping tu cuma 3 benda... 1/2 cwn serbuk koko van houten, 1/2 cwn susu pekat dan 1 sudu besar myk masak... masak sekejap atas api yg perlahan then tuang atas kek...

    ReplyDelete
  9. TQ...tq...tq...nnt nk try lah buat kek ceklat yg ada toping kt robocop n sponge bob...

    ReplyDelete
  10. sama2...jgn lupa mr dj kita tu...kang nanti dia masuk sini, komplen plak tak disebut namanya....hihihihi (ke mr. dj tu x suka kek cekelat?)

    ReplyDelete
  11. Uik!!!!

    Lu & Suked buat kerja diam-diam arrrrrrr hehehehehehehehheeheh...


    Nanti Gua cuba KEK tuh...then Gua kasik feed back arrr heheheh

    ReplyDelete
  12. ha, kan dah kata... dah masuk dah tu si mr dj... suked ambik resipi topping jeww....bukan kek...

    ReplyDelete
  13. tudiaa..semenjak dua menjak nie mmg hang suka makan kek la kak ros

    ReplyDelete
  14. hahaha cidah...aku dok nasihat hang tapi aku yg dok makan sakan la nih.... aku mmg hantu kek cekelat...sblom nih x reti buat...bila dah tau buat, sedap plak tu...aku nak buat, nak makan sampai naik muak...

    ReplyDelete
  15. adoii tergugat iman pose nii.. rasa nak buka kat umah ibu ayra je. huhuh

    ReplyDelete
  16. ros..sedapnya tengok kek coklat tu..meleleh ayaq liuq nih..org pun hantu kek coklat jugak tau..yummy!! :)

    ReplyDelete
  17. u got tag and award from me. pls feel free to visit my blog ;-)

    ReplyDelete
  18. kek kukus tu mmg la nampak sedap...poskan sebijik ke sentul.hehehe

    ReplyDelete
  19. sedapnya kek kukus tu tambah2 ada topping....nak sikit...post mai uum...bukan jauh mana dah kan

    ReplyDelete
  20. Perfect Love: sabar, sabar... tahan sket posa tu... ok, nanti saya jenguk your blog ambik award n tag tu...

    Riyuzi: Kek cekelat mmg sedap kan...

    mamalong: meh ler kangar, saya buatkan utk awak...sebijik awak mkn sorg...

    mamasyaza: agak2 kek tu masih nampak rupa kek ke masa sampai ke uum? hihihi...

    ReplyDelete
  21. wah banyaknye makanan berbuke abes ke seme tu?hehehe

    sdap nmpk kek coklat tu, kita dah jemu nk mkn, klw rajin buat pun bagi orang makan je esp hubby sebab tu peberet dia

    ReplyDelete
  22. nana: sehari mmg x abis... sardin tu bleh buat sandwich... kek tu bleh simpan 2,3 hari... ros x jemu lagi sebab tu buat lagi dan lagi...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails