Monday, July 27, 2009

EN.ABU KENA SENGAT TEBUAN

Kebiasaannya tiap ptg kalau cuaca mengizinkan kami tiga beranak akan ronda keliling taman dan jugak yg sewaktu dgnnya sampai naik lenguh punggung...
Tapi semalam en abu dgn ayra ja yg meround sebabnya aku bz kat rumah...
Kebetulan plak ptg tu KK nak buat fogging sebab ada kes denggi kat kwsn perumahan aku...

Lebih kurang 15 minit lepas meronda, en abu n ayra stop depan rumah...
Masa tu aku jugak kat depan rumah sebab KK baru sudah fogging kat rumah aku...
Aku ambik ayra n pakaikan 'crocs' dia n bagi dia berjln...
Masa tu aku tgk en abu dok belek telinga dia...
Nampak ler sket merah tapi aku x tanya sebab kami silent mode...

Then, en abu kata nak gi hospital...
Nak cucuk sebab kena sengat tebuan...
Rupanya masa ronda dgn moto tadi, dia kena sengat tebuan kat ujung lorong rumah aku...
Ada tebuan buat sarang kat tiang elektrik...
Agaknya tebuan tu pun pening kena fogging...
Sebab tu dok terbang kat luaq sarang...

Balik ja dari hospital, aku nampak telinga en abu bengkak...
Dan area leher keliling telinga pun sedikit bengkak...
Kena cucuk 2 jarum, satu pain killer, satu utk kancing gigi...
Call mama tanya nak sapu apa2 dak bagi surut bengkak?
Mama kata sapu cuka...

Arini en.abu dpt MC, tgh berehat kat rumah...
Bengkak dah surut, alhamdulillah...
Dan lagi yang melegakan aku, nasib baik bukan ayra yg kena sengat...
Kalau ayra yang kena, aku taktau la camana...

8 comments:

  1. yup..betul tu kalo ayra yg kena tak tau la cam mana...akak dulu penah gaks kena gigit ngan tebuan kat pipi...sekejap aje terus bengkak satu badan....g klinik kena cucuk kat montot

    ReplyDelete
  2. bb sitter ayra bgtau pg tadi, anak sedara dia umor 3 bulan penah kena sengat tebuan...baby tu nangis sampai pengsan... risau dengar...

    ReplyDelete
  3. nsb bain ayra xkena sengat sama.
    sakit tu kena sengat tebuan

    ReplyDelete
  4. tu la nana, abah ayra pun dah x tahan sakit... takleh bygkan kalau ayra yg kena sengat... mintak dijauhkan la...

    ReplyDelete
  5. memula tu bengkak gak cuping telinga en abu tapi pg tadi dah ok...

    ReplyDelete
  6. alhamdulillah ayra tak kena kan... tebuan tu pun pandai, x sengat budak kecik...

    ReplyDelete
  7. k.long, tebuan tu kata sengat budak kecik x best kot, xdak isi sgt... (buat lawak plak no tapi sersyukur sgt ayra x kena)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails