Tuesday, February 01, 2011

HEADBAND BARU AYRA

Bermula dari 22 Januari sampai 2 Feb 2011, ada Bazar 1Malaysia di Dataran Dato' Sheikh Ahmad, Kangar. Banyak yang gerai jualan ada di situ termasuk, baju, tudung, perhiasan rumah, makanan, dan macam2 lagi. Dah banyak kali jugak aku sefamily gi window shopping kat bazar tu sebab bazar nih tak jauh dari rumah. Tak sampai 2km rasanya. Kitorang selalu gi waktu petang, time tu tak panas sangat.

Ada sekali tu, aku tersinggah kat satu gerai yang jual perhiasan wanita. Belek punya belek, terbeli 2 cekak/headband baru untuk ayra.

Satu kaler coklat corak polka dot dan satu lagi kaler putih corak blue roses. Harganya cuma RM2/pcs. Murah kan? Aku suka sebab headband nih takdak biji tajan kat bahagian bawahnya dan ia jenis yang tak mudah patah. Almaklum je la kalau yang mudah patah, rasanya tak lama la hayat cekak tu. Lagipun kaler coklat takdak dalam koleksi headband ayra lagi, kaler biru+putih pun takdak lagi.

Sekarang nih ayra dah ada total dalam 8 hedband. Tak termasuk 1 yang patah dan satu yang hilang di shopping complex. Headband dalam gambaq kat bawah nih yang hilang kat shopping complex. RM3.50 beli di Giant. Sayang sangat sebab headband nih kaler putih then ada corak polka dot pink. Sangat sweet. Tapi nak buat macam mana, benda dah hilang. Tapi nanti kalau jumpa lagi design macam nih, aku nak beli gantikan yang dah hilang tu.

Headband dalam gambaq kat bawah nih plak, headband first ayra yang aku sangat suka. Headband nih masih ada dalam simpanan cuma dah patah. Memang ayra pakai sungguh cekak nih, dia pun suka. Ada satu entri pasal cekak nih kat SINI.

Ayra tak suka rambut dia diikat. Lagipun rambut ayra jenis halus lembut, kalau diikat pasti senang ditarik pengikat rambut tu. Kalau dipakai headband, dia tahan. Maksudnya, dia tak tarik dan tak kacau. Lagipun nampak comel.

4 comments:

  1. wahhhh
    cantek... model pn comel ;p
    jemput singgah jenguk kami yer ;p

    ReplyDelete
  2. @mamaaedrean

    hehehe, TQ aunty... ok, nanti akan ku jenguk ke sana...

    ReplyDelete
  3. cantiknya koleksi headband ayra..
    comel2 nie..=)

    ReplyDelete
  4. @tiefazatie

    makaseh...hehehe, ibu yang suka collect headband utk ayra...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails