Saturday, February 19, 2011

LYE HUAT GARDEN PART 2

Entri kali nih nak introduce binatang apa yang ada kat Lye Huat Garden nih. Tapi tak semua binatang aku sempat ambik. Mana yang lalu, aku snap. Takdak la banyak sangat binatang kat sini kalau nak dibandingkan dengan Zoo Negara atau Zoo Melaka tapi okla dari takdak langsung.

Sang kura-kura yang sedang menikmati jagung rebus. Besaq kura-kura nih. Comey ja tengok dia makan, sopan-santun (slow motion).

Pak belang. Ada 2 ekor dalam kandang sebelah menyebelah. Risau aku nengok sebab pak belang asyik dok mundar-mandir resah gelisah dalam kandang dia tu. Dah ler kolam dalam sangkar tu bukannya besar sangat. Agaknya dia kelaparan kot.

Nih satu geng rusa dalam satu kandang. Ada la 4-5 ekor rasanya.

Nih dalam kandang yang sama. Tapi dia 'lone ranger'. Frust menonggeng kot, ngorat awek tak dapat. Hehehehehe....

Sblom aku snap gambaq nuri nih, ada 2 orang pakcik dok sembang-sembang dengan menatang nih. Satu perkataan yang aku dengar clear si nuri nih sebut adalah 'hello. Pandainya...

Sang bedal. Ada dua ekor jugak dalam satu kandang. Besaq gak nih, tapi dok tidoq rasanya.

Ikan toman sebesar paha org dewasa merenyut dalam kolam buatan. Ayra takut nak tengok dekat, maybe sebab banyak sangat kot.

Yang nih aku tatau burung apa. Atau ayam apa. Tapi leher dia biru then ada balung warna merah. Bukan ayam turki kan? Tak sempat nak baca signboard kat kandang dia tu. Ralit mengejar ayra yang dah jalan ke depan.

Si kambing yang dah tua sebab janggut dah panjang dan bulu semua dah 'beruban' kaler putih. Kambing albino kot. Macam biasa, tak sempat baca signboard.

Angsa putih, cantik. Bersih sangat bulu dia.

To be continued....

2 comments:

  1. kak suzi penah p 2x kot, time ami n ratu masih tadika, ikut rombongan tadika depa

    ReplyDelete
  2. @♥MAMASYAZA♥

    uih, lama dah tu...ros nih la first time pi...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails