Saturday, May 01, 2010

TAMATLAH RIWAYATNYA

Aku suka tengok ayra pakai cekak rambut pink nih. Kalau dia taknak pakai pun, akan ku pujuk sampai dia pakai jugak. Seboleh2nya kemana-mana pun aku nak dia pakai cekak nih. Sebab aku rasa dia nampak sweet sangat bila dikenakan dgn cekak pink yang sememangnya comel tu.

Cekak nih elastik, jenis yang tak mudah patah. So, sesuai sangat la dgn anak dara aku nan sorang tu. Yang sangat suka 'kepak-kepak' (bukan baca mcm 'kepak ayam' tapi baca 'kay park'). Kekdg dia buat cekak tu as belt. Aku dah lupa bila aku belikan dia cekak pink nih. Tapi mcm dah lama la. Hampir setahun rasanya.

Alkisahnya, tadi kami nak gi kenduri. So mcm biasa aku ambik cekak nih utk pakaikan ke kepala ayra. Lagipun tadi dia pakai baju pink, harus dimatchingkan dgn cekak pink kan? Sebelum pakai ke kepala ayra, aku nak kecikkan bukaan cekak tu, sebab cekak tu mcm dah loose sket. Tengah dok kecikkan, tiba-tiba...."pakk.." Tamatlah riwayat cekak pink comel tu.

See, siap bleh buat aksi akrobatik. Ke dalam boleh...

Ke luar pun boleh...

Aku sayang nak buang. Ingat nak boh gam gajah. Harap2 boleh pakai lagi...

pssst: agak2 korang cekak pink tu merajuk ke? sebab sekarang kan aku dah buat sendiri cekak rambut bebudak. bermcm2 kaler n design plak tu. ke dah mmg sampai masa dia nak patah?

6 comments:

  1. dah cukup haul la tu. ataupun rose ganazzz sgt...terkaypark kuat ckit, takpa buatkan yg baru utk ayra...yg lagi cute

    ReplyDelete
  2. ala, sayangnya... ayra mmg nmpk cute sgt pakai cekak pink tu... hm, nk suh ibu beli yg baru tu... esok kan birthday ayra....

    ReplyDelete
  3. alamak..dah patah.. belikan lah yg baru.. saya pun suka tgk ayra pakai cekak gitu sbb anak saya skrg jgn kata cekak nk sikit rambut pun kena kejar satu rumah..sib baik umah kecik je.

    ReplyDelete
  4. kak suzi: dah sampai ajal tu... harus dibuatkan yang baru... kalau boleh nak buat sebijik mcm yg patah tu...

    ReplyDelete
  5. k.long: mmg sayang tapi terpaksa dilepaskan... dah sampai masa dia... tapi akan trus disimpan sebagai kenangan... nanti ibu buatkan sendiri, takmo yg beli2..

    ReplyDelete
  6. min: ayra pun susah nak sikat rambut... mmg kena main aci ligan dulu...mcm la kita nak pancung kepala depa... kalau jumpa reben yg sama, kak ros nak buat blk cekak sebijik mcm tu...yg lama tu kena simpan... buat kenangan...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails