Wednesday, September 02, 2009

5 HARI BERBUKA DAN SAHUR DI JITRA

Sori, entri kali nih satu gambor pun takdak...
Jom belek apa menu berbuka sepanjang kami 3 beranak di kampung...
Kampung ke taman??? hehehehe...

Jumaat (28 Ogos)
1. Nasi Tomato
2. Dalca
3. Daging masak 'hantu' (resipi nih mama blajar dari maktok, maktok bgtau mmg nama dia mcm tu.. nama pelik tapi rasa dia sedap sekali....aku yg request lauk nih suh mama masak)
4. Kuih-muih (ketayap, cucur badak, pulut udang dan lagi 2,3 jenis)

Sabtu (29 Ogos)
Hari nih mama kata nak 'potong kek' untuk nana... kan besday dia 25 ogos aritu...
So, resipi nih semua direquest oleh birthday girl...
1. Spaghetti bolognese (along yg masak--->aku ler tu)
2. Moist Choc Cake (beli punya)
3. Gulai udang
4. Masak lemak sotong+kentang

Ahad (30 Ogos)
Hari nih, kami balik perlis...
Sebab dah plan dgn MIL nak berbuka posa reramai kat rumah tok di pdg malau...
Lagipun Adik Teja balik dari IIUM, Kuantan...
Kami 3 beranak dari jitra terus gi umah tok...
Banyak jugak juadah hari tu sebab masing2 bwk sorang sket...

Aku bawak dari jitra:
1. Cocktail+agar2 merah+susu cair
2. Popia goreng
3. Air Jambu 888 (beli on the way gi umah tok)

SIL aku bawak:
1. Ayam bakar n air asam
2. Asam pedas ikan pari

MIL aku bawak:
1. Mee goreng
2. Murtabak goreng
3. Kuih lopes
4. Sup ayam+kentang

Hari isnin dan selasa nanti continue di next entri ya....


No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails