Tuesday, December 16, 2008

LONG STORY PT. 3 - B'DAY PAPA

10hb 12, rabu baru blk kangar...
Esoknya kol 8.30 pagi pama & nana dah ada depan rumah...
Aku mtk tlg mama jaga anak dara aku tu...
Sebabnya mama ton (babay sitter ayra), kena balik kg ada kenduri...
And aku plak xleh skip coz kena jumpa prof...
Balik dari jumpa prof, aku singgah kedai kek...
Belikan kek eskrim, utk papa for his 56th burfdayon 11th Dec...
HAPPY BIRTHDAY PAPA...
SELAMAT PANJANG UMUR DAN MURAH REZEKI...

12hb 12, jumaat pama & nana nak ke Langkawi...
Ekceli, papa ada meeting...
Mama & nana cuma menyelit...
Memula, en.abu dah set nak antar dorg gi jeti kol 9 pagi...
tapi kol 9.15, dia call x dpt blk coz ada keja...
At last, kol 9.45 aku gak kena antar dorg gi jeti...
anak dara aku letak umah mama ton dia jap...
Antar diorg cuma kat depan entrance jeti ja then trus balik...
Xdak parking langsung...
Ambik ayra trus balik rumah coz byk nak kena buat...
Mengemas, membasuh, mencuci...
Tgh2 bz tu, dpt sms "feri kami kol 12.30"...
2 jam stgh dorg kena tunggu, tapi nak buat camana...
Org mmg ramai gilest...

Mlm tu, en.abu gi main badminton dgn geng ofis...
Tinggal aku n ayra...
Tetiba aku lapar, padahal dah mkn nasi tadi...
Aku isi prot dgn sebelah buah naga n sebekas dadih....
Pastu aku rasa x sedap prot, bergelodak...
Kepala pening...
Sampai en.abu balik pun aku x ok lagik...
Mtk tlg en.abu picitkan kepala pun x ok jugak...
Akhirnya aku terlena dlm sakit2 tu...

1 comment:

Related Posts with Thumbnails