Thursday, January 14, 2010

NASIB SI PERIUK NASI

Pangggggg!
Sedang asyik aku nonton tv, tetiba dengaq bunyi benda jatuh dari arah dapuq...
Rupa2nya, rice cooker jatuh menyembah lantai...
Rice cooker tu aku letak atas kabinet di dapuq...
Bersebelahan dgn safety gate...
Dan mlm tadi aku 'ter'biarkan wayarnya terjuntai...
Dan juntaian itu telah menarik perhatian ayra...
Sementara abahnya dok basuh pinggan, dia berdiri tepi safety gate pastu ditariknya wayar rice cooker...
Apa lagi, jadi lah kejadian pangggggggg! tu...
Time tu ada ayaq dlm rice cooker tu sebab aku rendam sat sblom basuh...
Bertaburan lah segala isi prot periuk tu...
Aduhaiiii, betul2 menguji kesabaran ku...
Terpaksa la ku cuci, lap semua...

Pagi nih, aku nak masak nasi mcm biasa...
Dah siap basuh beras, ON plug... ok, lampu nyala...
Tapi bila ditekan, takmau lekat plak...
Nih mesti kes jatuh semlm nih....
Tapi nasib baik la ada spare lagi satu rice cooker...
Aku dpt 3 rice cooker kot masa kawen aritu...
3-3 jenis lain so sayang nak bagi kat org...
Yang rosak tu sebii mcm dlm gmbr kat atas...
Yang spare tu brand 'chokia' ja...
Nasib baik la ada spare, kalau dak kena tabur zakat beli periuk nasi baru la jwbnya...
Takpalah, gunalah dulu sementara waktu...

*** Aku pun taktau apa motif aku letak gambar ayra terpejam kat atas tu...

4 comments:

  1. hehe aisy la baru pandai tarik wayar charger hp, seb bek sempat selamatkan hp kalu tak sure kena berterabur isi2 dlm hp tu hihi

    ReplyDelete
  2. nami, kalau setakat hp tu dah byk kali henpon 'lama' kami berdua di hempok... nasib baik henpon2 'lama' itu tahan lasak... henpon 'baru' nih kena letak tinggi, selamat kan dulu sebelom takdan nak selamatkan....

    ReplyDelete
  3. Anonymous10:18 AM

    Tertarik dgn keratan ayat nie..ish..ish..ish...apa yg boleh kite simpulkan

    Sedang asyik aku nonton tv, tetiba dengaq bunyi benda jatuh dari arah dapuq...

    Sementara abahnya dok basuh pinggan, dia berdiri tepi safety gate pastu ditariknya wayar rice cooker...

    jgn mare haa...

    ReplyDelete
  4. anonymous: sape ekk u nih? actually kalau u know my hubby, dia akan basuh sendiri pinggan nasi dia... dan kita sama2 saling tlg menolong...so, tak de masalah ler kat sini...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails