Monday, November 09, 2009

CERITA GATE & KERUSI

Sebenarnya dah lama aku nak belikan 2 benda nih untuk ayra...

Sebabnya:
1. Ayra penah capai kuali panas atas dapur sampai jari ayra melecur walaupun masa tu aku dok perhatikan dia.
2. Ayra penah kunci aku dalam bilik termenung. ku sangka dia xkan kunci sebab aku masuk nak buang air kecil ja tapi salah tekaan aku. tapi nasib baik dia buka balik. dah la masa tu cuma aku dan ayra ja ada kat rumah.

Survey punya survey, akhirnya aku beli safety gate for child nih kat mudah.com...
Rasanya harga dia berpatutan kot...
Sebab dah survey kat IKEA, RM200++...
Yang nih lagi RM50 nak cukup Rm200, termasuk kos penghantaran dari Shah Alam...
Dan termasuk extension...
Lagipun gate nih x memerlukan kita tebuk lubang dinding utk install dia...
Sesuai untuk orang yg dok rumah sewa mcm aku...
Just adjust dia punya adjustor sampai muat2 dinding yang kita nak ja...
So, lepas nih ayra xkan memunggah kabinet dapur aku lagi ...
Ayra jugak xkan kunci aku dlm tandas lagi...
Yang paling penting, tgn ayra takkan melecur sebab pegang periuk panas lagik...

Lagi satu yang aku baru belikan utk ayra adalah Antilop High Chair...
Beli kat IKEA masa on the way balik dari PD aritu...
Kesian ayra, sblom nih kalau aku n en abu mkn, dia tgk ja...
Kalau kami letak atas kerusi meja makan tu, kena jaga2 kot2 terjatuh...
Sekarang dah senang...
Sebab ayra dah bleh duduk dgn selesa, aku n en abu pun dah x risau...
Saja pilih kaler merah, en abu nak matchingkan dgn sofa merah+hitam kami...


7 comments:

  1. cantik nyer kerusi ayra tuh.. merah lagi..pasni kak ros dan hubby leh mkn dgn selesa lah yer..

    ReplyDelete
  2. pergh, cantik lah kerusi ayraa tu..
    herm, safety gate kat rumah tu jadi perhiasan je kat rumah... najlaa pndai tutup, bila dh tertutup ngamok plak soh bukak.. haishhhh ~

    ReplyDelete
  3. min: beli la satu utk dalila... yg pilih kaler merah sebab nak matching dgn sofa... byk option kaler...

    wan: beli la utk najlaa... lorr, ya ka..kalau tau bleh beli dari wan... dah serik la, tgn melecur, kunci ros dlm toilet...tu yg beli jugak...

    ReplyDelete
  4. erm ingat nak beli jugak satu kerusi cenggitu.. mana nak cari ikea kat perlis neh.. keh3 ~

    ReplyDelete
  5. muahahaa, puan wan membuat lawak di blog... tahniah, lawak anda menjadi...

    ReplyDelete
  6. Anonymous5:01 AM

    bpe lama si ayra nk dok atas kerusi tu.si hafiy x sampai sebulan jer.skrg dh jd brg perhiasan.beli masa dia xleh jalan lg.gate tu pun ala2 brg phiasan jer.kalau dia dah ngamuk giler2 kena bukak gak.kesian kt dia

    ReplyDelete
  7. Anonymous5:03 AM

    dh p cucuk sthn stgh x?bpe kg ayra skrg?hafiy baru 10.5kg.makan byk pun x besar.susu botol masih kurang isap.dh byk kali tukar susu

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails