Tuesday, February 15, 2005

doa....

Bismillahirohmanirohim;
Dengan nama Allah yang maha Pengasih lagi maha penyayang.
Ya Allah,Seandainya telah engkau catatkan
Dia milikku tercipta untukku,
Satukanlah hatinya dan hatiku
Titipkanlah kebahagiaan kami
Agar kemesraan itu abadi.
Ya Allah,Ya tuhanku yang maha pengasih
Seiringkanlah kami melayari hidup ini
Ketepian yang sejahtera dan abadi
Maka jodohkanlah kami
Tetapi Ya Allah,
Seandainya telah engkau takdirkan
Dia bukan milikkU, tidak tercipta untukku
Bawalah dia jauh dari pandangan ku
Luputkanlah dia dari ingatanku
Dan peliharalah aku dari kekecewaan
Ya Allah ya Tuhanku yang maha mengerti
Berikanlah aku kekuatan
Menolak bayangannya jauh ke dada langit
Hilang bersama senja nan merah
Agar ku sentiasa tenang
Walaupun tanpa bersama dengannya
Ya Allah yang tercinta
Pasrahkanlah aku dengan takdirmu
Sesungguhnya apa yang telah engkau takdirkan
adalah yang terbaik untuk hambamu
Ya Allah
Cukuplah engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku
Didunia dan akhirat
Janganlah engkau biarkanlah aku sendirian
Di dunia ini mahupun akhirat
Menjuruskan aku kearah kemaksiatan
Dan kemungkaran
Maka kurniakanlah aku seorang
Pasangan yang beriman
Agar aku dan dia sama-sama dapat
Membina kesejahteraan hidup
Kejalan yang engkau redai dunia dan akhirat
Dan kurniakanlah pada ku keturunan
Yang soleh dan solehah
Ya Allah
Berikanlah kami kebahagiaan di dunia dan akhirat
Dan perihalah kami dari azab api neraka
Amin....Amin Ya Robbal alamin

1 comment:

  1. Anonymous4:33 AM

    semoga korang berdua bahagia dunia dan akhirat.. ameenn.. :-)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails