Monday, January 24, 2011

CAKAP TAK SERUPA BIKIN LA BERUK... NIH!

Lately aku dan en abu hairan, apasal la line internet kat rumah kitorang nih lembab sangat. Masing2 dok buat macam2 andaian. Line sibuk la sebab makin ramai orang guna, line tak ok la dan macam2 lagik.

Sampai la kami dapat SMS (dalam kotak merah) kat bawah. Rupa-rupanya line internet kami dah disekat atau lebih tepat lagi, dicontrol oleh Celcom sebab penggunaan dah melebihi 5GB. Dah setahun pakai berukben nih, nih la pertama kali jadi benda macam nih. Rasanya kami guna lebih kurang sama ja setiap bulan.

Aritu masa register org Celcom kata unlimited tapi nih lain plak. Cakap tak serupa bikin. Ada orang kata tu la marketing strategi. Apa kes plak macam nih punya marketing strategi. Tension sangat. Try buka website Celcom dan cuba tengok dalam kotak merah kat bawah nih plak. Plan tu yang aku ambik. So far memang takdak masalah, line pun laju macam yang RM98 punya.
Dulu volume quota tu takdak pun, tetiba ada volume quota plak. Ishhhh, line internet dah jadi lembap selembap2nya. Kalau nak laju, depa suh tambah volume. Betoi2 cakap tak serupa bikin. Nak buka satu2 web, 5 minit pun tak tentu bleh buka. Dulu 5 saat ja dah buka. Nak join contest, giveaway pun takleh. Apatah lagi nak apdet blogdan blogwalking, mau berjanggut menunggu. Nak siapkan entri geram nih pun hampir setgh jam dok tunggu upload 2 keping gambaq tu. Letih aa macam nih.

pssst: ada tak sesapa staff celcom? bleh tolong explain tak kes nih...?

11 comments:

  1. rasenye bukan celcom je bermasalah..saya pakai maxis yg unlimited punye..siang je mesti signal edge tu..sgt takdapat nak buat pape..kalo bukak blog pun taksume gamba boleh kuar..dah sebulan dah maxis buat perangai..plan nak tukar broadband, tapi taktau ape yg ok

    ReplyDelete
  2. @MamaAiman

    ye ke? maxis pun poblem ekk? hmmm apahal la geng BB nih ekkk, semua sedang ditimpa masalah ke? pasal mana satu BB yang ok tu saya tak pasti sebab dulu memang saya rekomen org subscribe celcom sebab line mmg sgt ok tapi bila jadi mcm nih, saya pun dah jadi tawar hati...

    ReplyDelete
  3. dulu zie pengguna tegar celcom bb.. memula ok,lama2 buat sakit hati jer terus tukar pakai streamyx..laju tp terhad kt rumah ja

    ReplyDelete
  4. @ZiE FAUZi

    tu lah zie... streamyx memang ok ok sgt tapi masalahnya limited masa kat rumah ja la... kalau nak gi memana takleh bawak... hmmmmm....

    ReplyDelete
  5. maaf uols...weols guna streamyx jek..surirumah ler katekan..hehehe

    ReplyDelete
  6. @Hezesuze

    ros pun surirumah jugak, akak... kita serupa...

    ReplyDelete
  7. salam ibu ayra...

    izan da tag join GA :

    http://cubatrytest-putrimummy.blogspot.com/2011/01/nak-join-deqlis-birthday-giftaway.html

    good luck!~

    ReplyDelete
  8. dah lama dah kak rose depa limitkan, membe aku dah lama dah kena kat sini...pakai streamyx la kak rose...mcm aku nie..hari2 download cita korea huhuhu

    ReplyDelete
  9. @hacimun

    dah sabar la nih hacimun...kalau tak sabar, dah lama saya baling broadband nih...

    ReplyDelete
  10. @cheedah

    ya ka? aku tak perasan la.. streamyx kalau nak pi memana takleh nak bawak... aku bukan minat sgt cita korea...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails