Tuesday, January 19, 2010

AYRA MADE FRIEND (BTOL KE AYAT NIH?)

Kemarin lepas balik keja, aku bwk ayra gi window shopping kat pasaraya Borong Din di TK...
Aku suka tgk 'set vantage' kat situ...
Tapi takleh nak stay lama, sebab ayra takmo dok diam...
Dia nak berlari2 dalam kedai tu...
Aku risau kang barang tak beli tapi duit kena bayaq, kalau pecah la...

Balik rumah, en abu nak kluar jumpa kwn...
Then tinggal aku berdua n ayra...
6.30 ptg, bawak ayra 'yalan-yalan' round taman...
Stop sat kat blkg kwsn perumahan aku, menikmati pemandangan sawah padi yg tgh menghijau...

Sampai rumah, ayra sambung main 'boom-boom' dia kat porch...
Memula main sesorg sambil ditonton oleh aku...

Pastu anak jiran selang 2 buah rumah kluar, n dia tgk ayra main...
Trus aku ajak 'kakak aisyah maisrah' masuk main dgn ayra...
Kakak aisyah nih dah 6 tahun...
Memula depa main kat porch, kakak aisyah tolak 'boom-boom' ayra...
Pastu sambung main toys dlm rumah...
Alhamdulillah, ayra dah made friend dgn org tapi adegan rebut-merebut tetap ada...
Apa yang kakak aisyah nak main, ayra mesti gi rebut ambik...
Sori kakak aisyah, ayra nih mmg camtu... semua dia nak...

Tengok jam dah makin lewat, kakak aisyah pun dok tgk pintu mcm nak balik ja...
Sblom dia balik, aku bagi buah tgn sket bg dia bwk balik rumah...
Takdak apa, cuma agar2 sumi untuk kakak aisyah and her abg...
Nanti kakak aisyah mai main dgn ayra lagi ya...

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails