Thursday, November 12, 2009

PUDING ROTI KARAMEL & SIZZLING MEE

Semalam en abu kluar dgn member dia...
Tinggal aku & ayra...
Kol 9 lebih ayra dah lena...
Tinggal aku terkontang-kanting taktau nak buat apa...
Nak buat tesis, mood takdak...
Teringat plak resipi puding roti karamel yang aku ambik aritu (tapi tak ingat dari website mana)...
So apa lagi, terus la bertung-tang-tung-tang kat dapuq...
Dan akhirnya siap la puding roti karamel...
Yang dijadikan sarapan pagi tadi dan seterusnya utk minum ptg nanti...
Kalau nak buat lagi kena kurangkan sket gula untuk karamel tu, manis sket...
Apa pun, en abu puji sedap... *wink*


Nih lagi satu dah berlapuk resipi...
Baru dan nak buat tadi...
Mudah ja, tak susah mana pun...
Tambah plak nih salah satu feveret aku...
Dah ler sket punya susah nak cari restoran yang ada sizzling mee yang sedap dan halal kat sini...
Last-last buat sendiri walaupun takdak stok cendawan shitake...
Hentam la apa yang ada ja...
Janji sedap...
En abu makan bertambah-tambah sampai berpeluh-peluh...
Mananya tak berpeluh, aku dah terlebih boh lada itam...
Pedas pun, en abu tetap tunjuk 'thumbs up'...


7 comments:

  1. puding roti karamel tu nampakk sedapppp sangattt

    ReplyDelete
  2. dila, mmg sedap cuma pasnih kalau nak buat lagi kena kurangkan gula...yg tu agak manis sket...

    ReplyDelete
  3. ros, share la resepi skali yer...bleh k.su try...

    ReplyDelete
  4. suke puding roti peberet tau

    ReplyDelete
  5. dua2 nmpk sedapp

    ReplyDelete
  6. kak long dear, nak resepi :D
    ish mcm mana tak thumbs up, bini rajin masak
    kuar dengan kawan balik umah ada makanan cedap hihihi bertuah badan :D
    nami ni asal aisy tidoq je, mata ni pun kalut nak tutup sama naik ngan anak

    ReplyDelete
  7. kak su: ok, nanti ros post kat blog resipi...

    nana: ros pun sama...

    nieda: puding roti tu manis sket dan sizzling mee tu terlebih lada itam plak...

    nami: nanti kak long post resipi kat blog ok...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails