Thursday, September 08, 2005

KEMBALI......

Haii....aku dah balik. Sampai petang tadi kol 6.45, bertolak dari jitra kol 10.30 pagi. On the way bas cuma berhenti kat Perkampungan Buah-buahan Tropika Bukit Gantang, tempat rehat kat highway. Baru kot tapi memang lawa tempat tu, khusus untuk jual buah-buahan tempatan. Kedai makan pun ada tapi tak banyak.

Sepanjang aku kat kampung, memang menikmati sepenuhnya segala yang ada kat sana. Balik pun satu semester sekali. Mama dah siap senarai resipi yang dia nak masak untuk aku sepanjang kat kampung. Ikan terubok bakar sumbat nyioq, udang goreng, ayam masak kicap berlada, gulai ketam, asam pedas ikan terubok. Pendek kata semua feveret aku mama buat. Laksa pun buat tapi aku yang buat. Licin...
Image hosted by Photobucket.com
Papa dukung Sumaiyah...

Aktiviti wajib sepanjang kat kampung apa lagi, main ngan bebudak ngasuh mama aa. Take over tugas mama jaga mus'ab, sumaiyah, mei-mei, ibtisam. Suka sangat melayan budak-budak nih, macam-macam karenah diorang. Kekadang sampai x kering gusi aku...
Image hosted by Photobucket.com
tengok ler gelagat ibtisam, mei-mei, mus'ab bila disuruh bergambar

Hmmm... dgn si dia, sempat jumpa dua kali. First masa dia singgah umah on the way balik kampung dari Ipoh. Saja gi ziarah sedara katanya. Aritu sempat dia merasa laksa hasil air tangan aku (bangganya, hehehehe). Siap bertambah-tambah. Second, kitorang kluar dinner. Memula nak gi kafe tempat dia selalu lepak ngan best fren dia tapi tutup plak. So, kena la cari tempat lain. Tak kisah la kat mana janji aku nak makan western food malam tu. Cari punya cari, dapat satu tempat. Boleh tahan la dia nyer chicken chop. Anyway, thanx dear-->'jgn pening-pening pikir pasal tu ok, kita setel sesama.'

Sekarang dah ada di bumi Melaka, so kena fikirkan apa yang patut aku buat kat sini. Concentrate. Especially, buah hati pengarang jantungku PSM. Bersambunglah episod aku dan PSMku...

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails