Tuesday, September 20, 2005

C.I.N.T.A

Cinta..... Kadang-kadang ia membahagiakan. Kadang-kadang ia amat menyakitkan. Biasanya ia akan menjadikan kita tak keruan jika asyik memikirkan. Cinta. Ada apa dengan cinta? Sekali pandang cuma satu perkataan biasa. Ia membawa maksud yang berbeza mengikut pandangan pentafsirnya. Cinta terlalu subjektif. Ia akan menjadikan kita seorang yang aktif atau pun pasif. Setiap yang berlaku, mesti ada motif. Jika bahagia, hati akan tersenyum tanda gembira. Jika derita, hati akan menangis tanda duka. Susah nak ditafsir apakah CINTA sebenarnya.

Aku bahagia dengan cintaku. Kadang-kadang gaduh tu biasalah. Sedangkan lidah lagi tergigit, ini kan pula manusia sesama manusia. Mungkin dengan ini, aku akan lebih mengenali dirinya dan di juga akan lebih mengenali diriku. Dengan ini juga aku dapat betulkan apa yang salah dan apa yang tidak kena. Cuba untuk memahami dan berharap agar difahami. Supaya masing-masing lebih tahu hati budi antara satu sama lain. Alhamdulillah, cinta kami diiringi doa restu dari kedua belah pihak. Aku bersyukur kepadaMu, Ya Allah. Peliharalah hubungan kami, berkatilah kami, Ya Allah. Aku amat menyayangi dirinya....

"Jangan simpan kata-kata cinta pada orang yang tersayang sehingga dia meninggal dunia lantaran akhirnya kamu terpaksa catatkan kata-kata cinta itu pada pusaranya. Sebaliknya ucapkan kata-kata cinta yang tersimpan dibenakmu itu sekarang selagi ada hayatnya"

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails