Tuesday, May 10, 2011

AYRA'S 3RD BIRTHDAY CELEBRATION

ALhamdulillah malam sabtu lepas kami suami isteri selamat mengadakan jamuan keluarga sempena ulangtahun ayra yang ketiga. Keluarga dan jiran terdekat ja diundang. Kenduri besday ja, kalau kenduri kawen anak dara aku nih, insyaallah ramai2 semua aku jemput ekk...

Birthday girl kemain lagi posing kat kek besday dia yang dibuat khas oleh ibu tersayang, aku ler tu.

Pose lagi, siap2 nganga mulut. Dah tak sabaq nak makan kek ka?

Family potret. Sebelum tetamu sampai, kami pose dulu.

Simple deco dan meja kek dan menu utama (bihun goreng). Selain tu aku buat popia crabstick+sos cili mayonis, puding cocktail, mama aku buat pulut seri kaya, MIL buat kuih lompang dan pizza. Jajan, kacang, coklat, jelly pun ada utk kanak2. Buah oren pelengkap rasa. Sirap dan teh panas penghilang dahaga. Meja menu lain aku ada snap tapi tak sure apsal tak lekat dlm memori card.

Mama dan mami (mak sedara aku merangkap kakak mama yang baru sampai dari kelantan) attend konvo sepupu aku di PTSS.

Abah ayra sedang khusyu' jadi khalifah doa selamat.

Birthday girl dan sepupu-sepapatnya yang seronok dapat topeng zorro, topi besday dan tiup2 pettttt (aku tatau apa nama benda tu, yang bila tiup buka gulung then bunyi pettttt). Dari kiri, ayish (anak adik aku), ayra, marissa dan maisara (anak SIL).

SIL dan BIL aku sedang menikmati makanan yang ada.

SILs aku, T dan Fiza (dok sarat bawak perut, insyaallah due date bulan depan).

Tak banyak gambaq sebab takdak sapa pegang kamera. Semua sibuk melayan tetamu plus makan2. Yang ada nih pun aku curi2 ambik. Gambar potong kek pun takleh nak amik sebab birthday sangat excited tengok orang ramai kat rumah dia, so dia cuma layan kawan2 dan asyik main sampai basah baju dek peluh. Aku biarkan ja dia main, kan malam tu hari dia. Bila orang dah balik, salin baju, terus terleleh sebab letih sangat main.

Alhamdulillah semua berjalan lancar walaupun menu yang teramat simple. TQ pada yang sudi datang. Insyaallah tahun depan kita jumpa lagi.

9 comments:

  1. Anonymous1:47 PM

    wah meriahnye
    puas ati kan
    dpat buat kek beday anak kita

    ReplyDelete
  2. wah meriah.. lupa nak wish.. happy besday ayra!! besday ayra sama ngan besday aunty lah.. hehe

    ReplyDelete
  3. @Nana

    ala kecik2 je nana... yang pasti si besday girl hepi... ibu plak hepi sebab dpt buat bday kek sendiri..

    ReplyDelete
  4. @maszmadi

    TQ aunty...ye ker sama date? happy belated birthday...

    ReplyDelete
  5. bestnya tgok kek tu ros..pandai betul buat deco kek

    ReplyDelete
  6. @Adyshariz

    frankly, tu first time ros deco kek yg serupa tu... dgn buttercream bagai...kalau dgn topping coklat tu biasa la...

    ReplyDelete
  7. @Adyshariz

    ala kak, saya budak baru blajar...first time tu buat kek deko2 mcm tu...nebes gak time buat tu...alhamdulillah menjadi walaupun tak perfect...

    ReplyDelete
  8. happy besday ayra..moga2 dikurniakan kesihatan yg baik dan jadi anak solehah ya..

    pandai akak wat kek..

    tolong vote Danial boleh..?
    klik je link ni n like danial

    thanks =)

    ReplyDelete
  9. @puan nina

    amin ya rabbal a'lamin... TQ, deco biasa2 je tu, first attempt...

    anyway akak dah vote n gudluck danial...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails