Wednesday, June 16, 2010

AKU DOLU-DOLU

Bestnya, tadi tengah online FB tiba-tiba ternampak ada sorang member lama letak gambaq dia dolu-dolu. Member nih, Zafirah atau aku panggil Kek Ah dulu duduk sekampung dengan aku di Kodiang. Sekarang Kek Ah masih stay kat kampung tu dengan family dia tapi aku sekeluarga yang dah pindah.

Lepas pindah aku lost contact dgn Kek Ah sampai ke sekolah menengah kami jumpa balik sebab kami satu sekolah. Dulu2 tak pandai nak berhubung, bila dah ada kemudahan mcm FB, internet nih senang la sket.

Rasanya gambaq2 kat atas nih aku (berskirt itam), Kek Ah (berskirt kelabu) dan kawan2 kampung yang lain yang aku dah tak ingat nama depa. Kalau jumpa pun, rasanya dah tak cam.

Nih plak aku ngan Kek Ah. Rasanya time nih baru 3-4 tahun.

Dan 3 serangkai berbaju ijau (aku, bangah n tin) dengan Kek Ah. Time nih rasanya aku 5 tahun++. Dulu-dulu kami 3 beradik selalu baju sama, kain kosong dan baju aku harus ada kerawang dari leher sampai dada. Rindu zaman tu. Teringin nak tengok aku pada zaman tu, sebab aku samar2 keadaan aku masa tu. Yang aku ingat, kat kampung tu jugak aku patah tangan kiri akibat main "gon" (tebing yang tak berapa tinggi). Lain2 aku tak brapa ingat.

pssst: gambar zaman kecik aku langsung takdak dlm simpanan, semua musnah sebab banjir, sedih....

2 comments:

  1. best la bila ingat kembali zaman bebudak ni kak ros.dgn imaginasi entah hapa-hapa..main ikut suka hati ja..tak fikir bahaya atau tak.Dah jadi mak budak skg..baru paham kenapa mak kita dulu suka berleter.hahahahahah....

    ReplyDelete
  2. @mela

    btol tu akka... tapi kak ros sedih sebab semua gambar masa budak2 dulu rosak sebab banjir... nih hepi sgt sebab ada member sekmpg dulu, upload kat FB...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails