Wednesday, January 01, 2014

ESP (ENERGIZING SOY PROTEIN) - SOY PROTEIN ISOLATE POWDER



ESP (Energizing Soy Protein) - Soy Protein Isolate Powder ini merupakan satu-satunya produk di dalam pasaran yang menjamin penyediaan asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia Kacang soya yang digunakan oleh Shaklee hanya mengandungi "non-GMO" (non-Genetically Modified Organism) yang mana ia diproses pada kadar suhu rendah. Setiap 850g (satu tin ESP) dihasilkan daripada 30kg kacang soya dan memberikan sumber tenaga segera dan boleh bertahan lama.

ESP Shaklee turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. Sangat sesuai untuk semua peringkat umur. Kandungan Indeks Glisemik (G.I) yang rendah menjadikan ia sangat sesuai untuk penghidap kencing manis.

Satu hidangan ESP Shaklee ini bersamaan dengan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu. Ia rendah lemak, tiada kolestrol, tiada asid urik dan mudah diserap oleh tubuh manusia.

Khasiat ESP:

a) awet muda - asid amino penting untuk membina oto, kuku, rambut, darah, organ, kulit dan lain-lain.

b) baik untuk hormon - kacang soya adalah satu-satunya tumbuhan yang kaya dengan isoflavones yg fungsinya bersamaan hormon wanita. Ia membantu merendahkan paras kolestrol dan mencegah risioko osteoporosis dan sakit jantung.

c) baik untuk prostat - genistein yang terkandung dalam kacang soya terbukti untuk mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser. Ia memusnahkan radikal bebas di dalam badan sebelum ia menukarkan sel DNA kepada sel kanser. Sangat baik dalam pemulihan uterus, ovari, menopaus dan pembesaran prostat.

d) kulit remaja - merangsang pembentukan semulajadi kulit dan otot, mengurangkan kedutan, agen anti-penuaan, mengembalikan radian kulit, dan kepejalan otot, percepat smbuhan luka dan mengurangkan kesan parut.

e) pembekal tenaga - membekal tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem imun, maka ia baik untuk kekal bertenaga, mencegah migrain, insomnia dan tekanan.

f) membaiki pigmentasi - membaiki masalah rambut gugur, membaiki masalah pigmentasi, kedutan kesan tua.

g) membaiki memori - meningkatkan kualiti memori, vitaliti, dorongan seksual dan rangsangan.

ESP sangat digalakkan diambil oleh ibu hamil kerana ia akan memberi tenaga supaya ibu kekal sihat dan bertenaga di samping membekalkan makanan yang cukup kepada bayi. 

Ibu menyusu yang mengambil ESP, menggalakan penghasilan susu dan memekatkan susu yang membuatkan bayi cepat kenyang.

Sebarang pertanyaan lanjut hubungi:
019-5749154 (call/whatsapp/sms)
SID: 1077873



No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails