Thursday, April 26, 2007

SAYANG ISTERI TINGGAL-TINGGALKAN...?

Petang kemarin Abu kena ke Darulaman Suite balik, sambung baki kursus kat sana sampai 27 April. So, malam semalam aku balik tidoq rumah mentua. Ni perbualan antara aku dan MIL pagi tadi....

MIL : Boleh tidoq semalam, ros?

Aku : Boleh tapi dekat kol 3 pagi baru bleh lelap...

MIL : La, awat pulak? berubah tempat kot...

Aku : Ermmmm... ntahlah mak. Ya kot. (dalam hati nih dok kata sebab rindukan yang sorang tu, sebab tu takleh tidoq)

MIL : Takpun, sebab tidoq sorang. Ya la, dah besa tidoq dua...

Aku tersenyum. (Mak nih macam paham-paham ja)

3 comments:

  1. Anonymous10:35 PM

    "Ketika tiba saat perpisahan janganlah kalian berduka, sebab apa yang paling kalian kasihi darinya mungkin akan nampak lebih nyata dari kejauhan - seperti gunung yang nampak lebih agung terlihat dari padang dan dataran."

    Kata-kata dari Khalil Gibran. Just thot worth sharing.

    ReplyDelete
  2. Anonymous9:53 AM

    btol tu kiyai...

    ReplyDelete
  3. tajuk yg me pun paham .. ehehe, salammmz ibu ayra tewww

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails