Monday, September 19, 2011

RAYA 2011 : JUMPA BLOGGERS

Syawal 1432H meninggalkan kenangan yang manis buat aku. Sebabnya dapat buat mini gathering dengan dua org bloggers. Yang sorang memang dah selalu jumpa, yang sorang lagi selalu plan nak jumpa tapi tak penah jumpa lagi.

Taraaaa.... mini gathering aku aka Ibu Ayra, Ummi Anas&Aliff dan Ibu Dalila. See, 2 orang boys diapit oleh kakak2 girls. Min dgn Shira aka UmmiAnas&Aliff nampak seiras kan? Kebetulan 2-2 pun pakai spek.

Mulanya min aka ibudalila yang order kek ngan aku dan nak collect pada hari raya ketiga. Kebetulan pada raya ketiga tu aku di Jitra, di rumah mama. So, sekali ambik kek sekali beraya la. Dan dijemput jugak K.Long Shira aka UmmiAnas&Aliff yang sememangnya rumah MIL dia kat sebelah rumah mama aku. Aku panggil dia kak long, dia pun panggil aku kak long. Panggilan kami di rumah.

Tengoklah gelagat anak2 kami. Ayra pose, Anas tukang ambik gambar. Dalila plak dok intai kat iphone tengok gambar apa yang Anas ambik. Dalila sangat comel. Secomel macam dalam gambar2 yg diupload oleh Ibudalila di blog beliau.

Nih Anas anak Shira yg gila gadget. Btol2 anak zaman teknologi. Mula2 time sampai umah, diusungnya iPad sambil ON cita upin & ipin. Pas tengok semua orang bergambar, dia mintak iphone umminya, nak ambik gambar jugak. Seriau dengar cerita K.Long Shira pasal Anas hilang pada malam raya. Pasnih kena lebih hati2 la K.long dan Bang Long. Dah dapat beli harness??

Malam tu min dan k.long shira dijamu dengan nasi beryani ayam air tangan mamaku tercinta. Kebetulan raya ke-3 baru rumah mama diopen sebab raya-1 dan raya-2 mama, papa dan nana keluar beraya ja. Raya ke-3 baru ramai org dtg rumah. So, ada la rezeki min makan sedap2 sket. Kalau idak, makan kuih raya je la min.

Sronok jumpa min sefamily. Especially si Dalila comel tu. Sangat sopan-santun. Tima kasih min sebab sudi datang beraya dan sudi order kek-kek (choc moist kek dan marble cheese brownies) dengan kak ros. Umur kami sebaya tapi sejak mula kenal thru blog min dah panggil aku kak ros, so tak kisah la min. Kak ros pun kak ros la. Lagipun ramai yang panggil aku kak ros sebab aku kan tinggi lebih dari orang.

pssst: gambar kredit to min ibudalila.

6 comments:

  1. bestnye bergathering bersama-sama!!!sukeeee

    ReplyDelete
  2. meriah bila dpt jumpa blogger kn

    ReplyDelete
  3. @mama rifQy

    mmg best bila dpt jumpa in real.. tapi tak semeriah bloggers di KL, lagi syok bleh jumpa lagi ramai...

    ReplyDelete
  4. ni set2 blogger utara la ni yer :)

    ReplyDelete
  5. @gee ryder

    a'ah gee, nih je yg bleh jumpa on the date...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails