Friday, August 27, 2010

FIRST TIME BUAT PULUT SERI MUKA

Orang utara panggil pulut sekaya. Tatau la mcm mana bleh dapat nama tu. First time aku buat untuk iftar di rumah MIL, 15 Ramadhan aritu. Secara fizikalnya kurang menjadi sebab portion pulut terlebih tebal dari portion untuk 'kepala hijau'. Tapi rasanya tetap mantopppp....

Resipi aku ambik dari mama. Nak cuba ke? Hmmmm.... Memandangkan secara fizikalnya pulut sekaya aku nih tak berapa menjadi, so aku tak dapat lagi nak syer resipi ngan korang. Sebab aku tatau sukatan sebenar bahan2 yang aku guna, aku main sukat agak2 je. Nanti lagi sekali aku buat, aku sukat betoi2 then aku syer resipi ngan korang....

6 comments:

  1. janji ada rupa sri kaya kak long! hehehe

    ReplyDelete
  2. alahaaii peberet weols gak nie...
    mesti sedap kan..huhu

    p/s gift uols tu sudah slamat diterima..dpt tak sms weols??

    ReplyDelete
  3. comei dah tu, janji sedap

    ReplyDelete
  4. @Adlina Husaini

    rupa dan rasa mmg dah ada....cuma kena improve sket ja lagi bg cantik...

    ReplyDelete
  5. @Hezesuze

    alhamdulillah rasanya mmg sedap...kalau ditebalkan lagi kepala dan dinipiskan sket pulut tu sure marvellous...dah sampai ekkk hadiah tu? alhamdulillah...harap sukalah ye...sms? tak dpt pun....

    ReplyDelete
  6. @MAMASYAZA

    kena alter sket lagi tu kak suzi...rasa dah sedap...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails